REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO DIAGSFERA.PL
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki oraz zasady działania
sklepu internetowego diagsfera.pl(zwanego dalej: „Sklepem Internetowym”). Za
pośrednictwem Sklepu Internetowego Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów usługi
drogą elektroniczną, jak również umożliwia Klientom zapoznanie się z Towarami i
zawarcie Umowy sprzedaży
§ 1 Definicje
1.
Dni robocze – oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni
ustawowo wolnych od pracy.
2.
Dostawa – oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez
Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu.
3.
Dostawca – oznacza podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie
dokonywania Dostawy Towarów:
a)
firmę kurierską;
b)
operatora skrytek pocztowych (paczkomat).
4.
Hasło – oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez
Klienta podczas Rejestracji w Sklepie Internetowym, wykorzystywanych w celu
zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w Sklepie Internetowym.
5.
Infolinia Konsumencka – oznacza numer telefonu pod którym Klient może
skontaktować się ze Sprzedawcą.
6.
Klient – oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami
prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może
być Umowa sprzedaży.
7.
Konsument – oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności
prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
8.
Konto Klienta – oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na
jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji i zawarciu
umowy świadczenia usługi prowadzenia Konta Klienta.
9.
Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną
niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we
własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności
prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
10.
Przedsiębiorca Indywidualny – oznacza osobę fizyczną zawierającą umowę związaną
bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą, jeśli z treści
tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego,
wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności
gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej.
11.
Regulamin – oznacza niniejszy regulamin.
12.
Rejestracja – oznacza czynność dokonaną w sposób określony w Regulaminie,
wymaganą dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności Sklepu
Internetowego.
13.
Sprzedawca – oznacza DiagSfera Daniel Hinz. z siedzibą w Godziszewie, ul.
Osiedlowa 6, NIP: 5922132149, Regon 220786964, e-mail: info@diagsfera.pl,
będącą jednocześnie właścicielem Sklepu Internetowego.
14.
Strona Internetowa Sklepu – oznacza strony internetowe, pod którymi Sprzedawca
prowadzi Sklep Internetowy, działające w domenie diagsfera.pl
15.
Towar – oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony
Internetowej Sklepu, mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży.
16.
Towar z elementami cyfrowymi – oznacza Towar zawierający treść cyfrową lub
usługę cyfrową lub z nimi połączony w taki sposób, że brak treści cyfrowej lub
usługi cyfrowej uniemożliwiłby jego prawidłowe funkcjonowanie, np. smartwatch.
17.
Treść cyfrowa – oznacza dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej, np.
e-kod, płyta CD z muzyką.
18.
Trwały nośnik – oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub
Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób
umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do
celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie
przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
19.
Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość między Klientem
a Sprzedawcą na zasadach określonych w Regulaminie.
20.
Usługa dodatkowa – usługa odpłatna, świadczona na rzecz Klienta poza Sklepem
Internetowym, której zakup możliwy jest wyłącznie do urządzenia zakupionego za
pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu.
§ 2 Postanowienia ogólne i korzystanie ze Sklepu Internetowego
1.
Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa
własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, Strony
Internetowej Sklepu, a także do wzorców, formularzy, logotypów i zdjęć
zamieszczanych na Stronie Internetowej Sklepu (z wyjątkiem niektórych logotypów
i zdjęć prezentowanych na Stronie Internetowej Sklepu w celach prezentacji
towarów, do których to prawa autorskie należą do podmiotów trzecich) należą do
Sprzedawcy
2.
Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie ze Sklepu Internetowego było możliwe
dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek
internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń
internetowych. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze
Strony Internetowej Sklepu to przeglądarka internetowa w wersji co najmniej
Internet Explorer 11 lub Chrome 39 lub Firefox 34 lub Opera 26 lub Safari 5 lub
nowszych, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu
„cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s.
Strona Internetowa Sklepu jest responsywna i dynamicznie dopasowuje się do
każdej rozdzielczości ekranu.
3.
W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony
Internetowej Sklepu lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz w celu
korzystania z usług dostępnych na Stronach Internetowych Sklepu, konieczne jest
posiadanie przez Klienta aktywnej skrzynki poczty elektronicznej.
4.
W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym przez telefon, konieczne jest
posiadanie przez Klienta aktywnego numeru telefonu lub aktywnej skrzynki poczty
elektronicznej.
5.
Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz
wykorzystywanie przez Klienta Sklepu Internetowego, Strony Internetowej Sklepu
lub usług nieodpłatnych świadczonych przez Sprzedawcę, w sposób sprzeczny z
prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
6.
Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter Internetu i korzystanie z usług
świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i
modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci
powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej
zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy zabezpieczające przed
zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa (np. złośliwym oprogramowaniem, fałszywymi
stronami internetowymi służącymi do wyłudzania danych) i chroniące tożsamość
użytkowników Internetu. Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Klienta z prośbą o
udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Hasła.
7.
Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu Internetowego w
celu prowadzenia przez Klienta działalności, która naruszałaby interes
Sprzedawcy, tj. działalności reklamowej innego przedsiębiorcy lub produktu;
działalności polegającej na zamieszczaniu treści niezwiązanych z działalnością
Sprzedawcy; działalności polegającej na zamieszczaniu treści nieprawdziwych lub
wprowadzających w błąd.
8.
Klient obowiązany jest do korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych
przez Sprzedawcę w sposób niezakłócający funkcjonowania Sprzedawcy oraz Strony
Internetowej Sklepu. Za działanie zakłócające funkcjonowanie może być uznane w
szczególności składanie zamówień w sposób uzasadniający podejrzenie korzystania
z narzędzi automatyzujących proces składania zamówień, w szczególności botów,
lub korzystanie z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w
sposób wskazujący na zamiar naruszenia postanowień Regulaminu lub przepisów
prawa.
9.
Sklep Internetowy nie prowadzi sprzedaży hurtowej Towarów, jak również
sprzedaży Towarów z przeznaczeniem do ich dalszej odsprzedaży.
10.
Sprzedawca może anulować zamówienie złożone przez Klienta niebędącego
Konsumentem (tj. odstąpić od Umowy sprzedaży w rozumieniu art. 395 Kodeksu
cywilnego) od momentu zawarcia Umowy sprzedaży aż do upływu 14 dni od dnia
Dostawy Towaru. Odstąpienie od Umowy sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez
podania przyczyny, w szczególności, gdy zamówienie wskazuje na nabywanie Towaru
w celu jego dalszej odsprzedaży. Odstąpienie nie rodzi po stronie Klienta
niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
11.
Sprzedawca najpóźniej w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się umową
informuje Klienta o funkcjonalnościach towarów z elementami cyfrowymi oraz
treści cyfrowych oraz mających zastosowanie technicznych środkach ich ochrony
(np. poprzez zamieszczenie określonych informacji na karcie produktu).
12.
Sprzedawca najpóźniej w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się umową
informuje Klienta o mających znaczenie kompatybilności i interoperacyjności
towarów z elementami cyfrowymi lub treści cyfrowych (np. poprzez zamieszczenie
określonych informacji na karcie produktu).
§ 3 Rejestracja
1.
W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać nieodpłatnej
Rejestracji.
2.
Rejestracja nie jest konieczna do złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym.
3.
W celu Rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny
udostępniony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu i przesłać
wypełniony formularz rejestracyjny drogą elektroniczną do Sprzedawcy poprzez
wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się w formularzu rejestracyjnym. Podczas
Rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło.
4.
W trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego Klient ma możliwość zapoznania
się z Regulaminem i zaakceptowania jego treści poprzez oznaczenie odpowiedniego
pola w formularzu. Zapoznanie się z Regulaminem i jego zaakceptowanie jest
warunkiem koniecznym do dokonania Rejestracji.
5.
Klient ma również możliwość dokonania Rejestracji za pośrednictwem swojego
konta użytkownika w serwisach zewnętrznych, np. na portalach społecznościowych.
Założenie Konta Klienta odbywa się poprzez dedykowane przekierowanie ze Sklepu
Internetowego na stronę internetową serwisu zewnętrznego, gdzie użytkownik
poproszony jest o podanie nazwy użytkownika lub innej danej go identyfikującej
oraz hasła, jakie posiada do konta użytkownika w danym serwisie zewnętrznym. Po
dokonaniu autoryzacji na stronie serwisu zewnętrznego, użytkownik zwrotnie jest
przekierowany do Sklepu Internetowego, w którym zakładane jest Konto Klienta z
odnośnikiem do konta użytkownika w serwisie zewnętrznym. Nazwa użytkownika do
serwisu zewnętrznego oraz jego hasło nie są rejestrowane i przechowywane przez
Sprzedawcę. Serwisy zewnętrzne po dokonaniu autoryzacji przez użytkownika
udostępniają Sprzedawcy odpowiednio następujące dane osobowe: imię, nazwisko,
adres e-mail.
6.
Dodatkowo Klient za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu może dokonać
Rejestracji oraz późniejszego logowania w Sklepie Internetowym, a także
przekazywania danych wysyłkowych do realizacji zamówienia, z wykorzystaniem
konta w serwisie zewnętrznym, w tym portfeli elektronicznych.
7.
Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje niezwłocznie
na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie
Rejestracji przez Sprzedawcę. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie
drogą elektroniczną prowadzenia Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość
dostępu do Konta Klienta i dokonywania zmian podanych podczas Rejestracji
danych.
§ 4 Zamówienia
1.
Informacje zawarte na Stronie Internetowej Sklepu nie stanowią oferty
Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do
składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.
2.
Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony
Internetowej Sklepu lub poczty elektronicznej przez 7 dni w tygodniu, 24
godziny na dobę.
3.
Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem telefonu
lub poprzez dodatkowe formy elektronicznego kontaktu ze Sprzedawcą (poczta
elektroniczna), w godzinach i dniach wskazanych na Stronie Internetowej Sklepu.
4.
Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, kompletuje
zamówienie wybierając Towar lub Towar i Usługę dodatkową którymi jest
zainteresowany oraz dodaje go do „KOSZYKA”. Klient po skompletowaniu
całości zamówienia i wskazaniu w „KOSZYKU” sposobu Dostawy oraz formy
płatności, składa zamówienie za pomocą dostępnego formularza zamówienia,
wybierając następnie na Stronie Internetowej Sklepu przycisk „Zamawiam i
płacę”. Każdorazowo przed złożeniem zamówienia, Klient jest informowany o
danych Sprzedawcy, o łącznej cenie za wybrany Towar i Dostawę, lub Towar,
Usługę dodatkową (wraz ze sposobem realizacji) i Dostawę, jak też o wszystkich
dodatkowych kosztach, jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową
sprzedaży.
5.
W szczególnych przypadkach liczba sztuk Towaru, jaki zakupuje Klient może być
ograniczona, o czym Klient jest każdorazowo informowany podczas składania
zamówienia.
6.
Klient składający zamówienie za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyła
je na adres e-mail podany przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu.
Klient w wiadomości przesyłanej do Sprzedawcy, podaje w szczególności: nazwę
Towaru, kolor oraz liczbę sztuk spośród Towarów prezentowanych na Stronie
Internetowej Sklepu, jak również czy chce skorzystać z Usługi dodatkowej oraz
swoje dane teleadresowe.
7.
Po otrzymaniu od Klienta drogą elektroniczną wiadomości, o której mowa w § 4
ust. 7 Regulaminu, Sprzedawca przesyła Klientowi zwrotną wiadomość za
pośrednictwem poczty elektronicznej, podając dane Sprzedawcy, cenę wybranych
Towarów, możliwe formy płatności oraz sposób Dostawy wraz z jego kosztem i
kosztem Usługi dodatkowej, jeśli została wybrana przez Klienta, jak też
informacje o wszystkich dodatkowych płatnościach jakie Klient miałby ponieść z
tytułu Umowy sprzedaży. Wiadomość zawiera także informację dla Klienta, że
zawarcie przez niego Umowy sprzedaży za pośrednictwem poczty elektronicznej
pociąga za sobą obowiązek zapłaty za zamówiony Towar. Na podstawie podanych
przez Sprzedawcę informacji Klient może złożyć zamówienie przesyłając wiadomość
elektroniczną do Sprzedawcy wskazując wybraną formę płatności oraz sposób
Dostawy.
8.
Złożenie zamówienia, o którym mowa w § 4 ust. 3-4 oraz § 4 ust. 8 Regulaminu,
stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży
Towarów, będących przedmiotem zamówienia.
9.
Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres
poczty elektronicznej potwierdzenie przyjęcia zamówienia. Potwierdzenie
przyjęcia zamówienia jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której
mowa w § 4 ust. 9 Regulaminu i z chwilą jego otrzymania przez Klienta zostaje
zawarta Umowa sprzedaży.
10.
Klient składający zamówienie za pośrednictwem telefonu wykorzystuje do tego
numer telefoniczny podany przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu.
Klient składając zamówienie przez telefon, podaje Sprzedawcy nazwę Towaru
spośród Towarów znajdujących się na Stronie Internetowej Sklepu oraz liczbę
sztuk Towaru jaką chce zamówić. Klient ma możliwość zamówienia również Usługi
dodatkowej. Następnie, po skompletowaniu całości zamówienia Klient określa
sposób i adres Dostawy oraz formę płatności, a także wskazuje, wedle wyboru,
swój adres poczty elektronicznej albo adres korespondencyjny w celu otrzymania
potwierdzenia zamówienia. Każdorazowo podczas składania przez Klienta
zamówienia przez telefon Klient informowany jest o danych Sprzedawcy, o cenie
łącznej wybranego Towaru lub Towaru i Usługi dodatkowej (wraz ze sposobem
realizacji), łącznym koszcie wybranego sposobu Dostawy, a także o wszystkich
dodatkowych kosztach jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową
sprzedaży.
11.
Złożenie zamówienia zgodnie z § 4 ust. 11 Regulaminu następuje w czasie
rzeczywistym tj., podczas połączenia telefonicznego. Z tą chwilą dochodzi do
zawarcia Umowy sprzedaży.
12.
Po zawarciu Umowy sprzedaży Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki,
przesyłając je na Trwałym nośniku na adres poczty elektronicznej Klienta lub
pisemnie na wskazany przez Klienta podczas Rejestracji lub składania zamówienia
adres.
13.
Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca może skontaktować się z Klientem na
podany numer telefonu w celu zbadania poziomu satysfakcji Klienta z
przeprowadzonej transakcji w Sklepie Internetowym.
14.
Jeżeli w ramach jednolitej gospodarczo transakcji o wartości przekraczającej
kwotę 15 000 zł Klient dokona zakupu jako Przedsiębiorca będący podatnikiem
VAT, w tym Przedsiębiorca Indywidualny będący podatnikiem VAT, co najmniej
jednego z towarów w poz. 59 – 66 załącznika nr 15 do ustawy z dnia 11 marca
2004 r. o podatku od towarów i usług, tj.:
a)
59 ex 26.11.30.0 Elektroniczne układy scalone – wyłącznie procesory;
b)
60 26.20.1 Komputery i pozostałe maszyny do automatycznego przetwarzania
danych;
c)
61 ex 26.20.21.0 Jednostki pamięci – wyłącznie dyski twarde (HDD);
d)
62 ex 26.20.22.0 Półprzewodnikowe urządzenia pamięci trwałej – wyłącznie dyski
SSD;
e)
63 ex 26.30.22.0 Telefony dla sieci komórkowych lub dla innych sieci
bezprzewodowych – wyłącznie telefony komórkowe, w tym smartfony;
f)
64 26.40.20.0 Odbiorniki telewizyjne, nawet zawierające odbiorniki radiowe lub
aparaturę do zapisu lub odtwarzania dźwięku lub obrazu;
g)
65 ex 26.40.60.0 Konsole do gier wideo (w rodzaju stosowanych z odbiornikiem
telewizyjnym lub samodzielnym ekranem) i pozostałe urządzenia do gier
zręcznościowych lub hazardowych z elektronicznym wyświetlaczem – z wyłączeniem
części i akcesoriów;
h)
66 26.70.13.0 Aparaty fotograficzne cyfrowe i kamery cyfrowe;
wówczas transakcja taka będzie podlegała szczególnemu
rozliczeniu w obszarze podatku od towarów i usług (tzw. mechanizm podzielonej
płatności). W takim przypadku Klient zostanie automatycznie powiadomiony przez
system Sklepu Internetowego o zasadach rozliczenia transakcji i dalszych
krokach.
16.
W uzasadnionych przypadkach, zwłaszcza w przypadku wysokiej ceny Towaru,
Sprzedawca może zastosować szczególny tryb składania zamówienia, w którym
Klient zobowiązany będzie do zapłacenia zaliczki warunkującej złożenie
zamówienia. O konieczności uiszczenia zaliczki Klient zostanie poinformowany w
trakcie składania zamówienia. Sprzedawca wraz z potwierdzeniem przyjęcia
zamówienia umożliwi Klientowi opłacenie pozostałej części ceny w sposób opisany
w Regulaminie.
§ 5 Płatności
1.
Ceny na Stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danym Towarze stanowią
ceny brutto, wyrażone w złotych polskich (PLN) i mają wliczoną opłatę KGO. Cena
jest definiowana jako
a)
cena regularna,
b)
cena promocyjna (cena po obniżce).
Towary dostępne są w cenach regularnych, będących zwykłą ceną,
którą płaci Klient, jeżeli towar nie jest objęty rabatem, promocją, upustem,
itp.
Cena promocyjna to cena, którą ostatecznie płaci Klient przy
zachowaniu korzyści przyznanych przez Sprzedawcę wynikających np. z rabatu,
promocji, upustu, itp.
Podane ceny nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy i
wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z
Umową sprzedaży, o których Klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu
Dostawy i składaniu zamówienia.
2.
Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary:
a)
zwykłym (tradycyjnym) przelewem bankowym;
b)
kartą płatniczą lub przelewem bankowym poprzez zewnętrzny system płatności;
c)
gotówką za pobraniem
3.
Klient powinien dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej z
zawartej Umowy sprzedaży w terminie:
a)
do 5 Dni roboczych, jeżeli wybrał formę przedpłaty zwykłym (tradycyjnym)
przelewem bankowym;
b)
do 3 Dni roboczych, jeżeli wybrał formę przedpłaty kartą płatniczą lub
przelewem bankowym poprzez zewnętrzny system szybkich płatności.
4.
W wypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w terminie, o którym mowa
w § 5 ust. 3 Regulaminu, Sprzedawca ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży. Po
bezskutecznym upływie terminu na dokonanie płatności, Sprzedawca prześle
Klientowi na Trwałym nośniku oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie
art. 492 Kodeksu cywilnego.
5.
Klientowi do czasu odbioru Towaru przysługuje umowne prawo odstąpienia od umowy
zgodnie z art. 395 Kodeksu cywilnego. Prawo to Klient może wykonać składając
oświadczenie Sprzedawcy, w szczególności poprzez użycie dedykowanego linku
dostępnego w mailowym potwierdzeniu zamówienia. Powyższe umowne prawo
odstąpienia jest odrębne od uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów
prawa, a więc nie narusza ani nie ogranicza prawa odstąpienia od umowy w
terminie 14 dni na podstawie ustawy o prawach Konsumenta opisanego w § 9
Regulaminu.
§ 6 Dostawa
1.
Sprzedawca realizuje Dostawę wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
2.
Sprzedawca zamieszcza na Stronie Internetowej Sklepu informację o liczbie Dni
roboczych potrzebnych do Dostawy i realizacji zamówienia.
3.
Zamówione Towary są dostarczane do Klienta. Sposób Dostawy oraz jej warunki
mogą się różnić w zależności od wagi zamówionego Towaru, o czym Klient
każdorazowo informowany jest w trakcie składania zamówienia za pośrednictwem
komunikatów zamieszczonych na Stronie Internetowej Sklepu.
4.
W przypadku wyboru skrytki pocztowej jako formy Dostawy, adresem Dostawy będzie
adres paczkomatu wybranego przez Klienta w momencie składania zamówienia.
5.
Klient obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty
przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia
przesyłki Klient ma prawo żądać od pracownika Dostawcy spisania właściwego
protokołu.
6.
Sprzedawca, zgodnie z wolą Klienta, dołącza do przesyłki będącej przedmiotem
Dostawy fakturę VAT albo przesyła przy pomocy poczty elektronicznej na adres
podany przez Klienta podczas składania zamówienia fakturę VAT obejmującą
dostarczane Towary. Faktura VAT dostarczana jest przy pomocy poczty
elektronicznej w formie pliku elektronicznego w formacie PDF. W celu otwarcia
pliku Klient może skorzystać z bezpłatnego i łatwo dostępnego oprogramowania
kompatybilnego z formatem PDF.
7.
Po dokonaniu Dostawy zakupionego Towaru Sprzedawca w ramach realizacji umowy z
Klientem może przesłać Klientowi na adres poczty elektronicznej zaproszenie do
wypełnienia ankiety w celu zbadania jego opinii o przeprowadzonej transakcji.
Klient jest uprawniony, jednak nie zobowiązany do jej wypełnienia.
§ 7 Reklamacje
[Odpowiedzialność Sprzedawcy za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży]
[Konsumenci]
1.
Sprzedawca ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z
Umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch
lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony
przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich
imieniu, jest dłuższy.
2.
W odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi Sprzedawca ponosi wobec
Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub
usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w
czasie, w którym zgodnie z Umową miały być dostarczane. Czas ten nie może być
krótszy niż dwa lata od chwili dostarczenia Towaru z elementami cyfrowymi.
3.
Towar jest zgodny z Umową sprzedaży, jeżeli zgodne z Umową sprzedaży pozostają
w szczególności jego:
a)
opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do
Towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i
dostępność aktualizacji;
b)
przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o
którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy
sprzedaży i który Sprzedawca zaakceptował.
4.
Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z Umową sprzedaży, musi:
a)
nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z
uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych
praktyk;
b)
występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo,
a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i
kompatybilność, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Konsument
może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne
zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby
działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że
Sprzedawca wykaże, że:
– nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o
nim wiedzieć,
– przed zawarciem Umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem
warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w
porównywalny sposób,
– publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu Umowy
sprzedaży;
c)
być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia
Konsument może rozsądnie oczekiwać;
d)
być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił
Konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub
takiego wzoru.
5.
Do Towarów z elementami cyfrowymi postanowienia § 7 ust. 33 i 34 oraz 40
stosuje się odpowiednio.
6.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową
sprzedaży w zakresie, o którym mowa w ust. 4 i 5 powyżej, jeżeli Konsument,
najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna
cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z Umową określonych w ust. 4 i 5 powyżej,
oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
7.
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży
wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:
a)
zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;
b)
niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta wynikało z błędów w
instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę lub osobę trzecią (w przypadku Towaru
z elementami cyfrowymi).
8.
Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument może żądać jego
naprawy bądź wymiany.
9.
Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca
może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do
zgodności Towaru z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest
niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli
niemożliwość lub nadmierność kosztów dotyczą zarówno naprawy, jak i wymiany,
Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową. W takim
przypadku Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu
od Umowy, o których mowa w § 7 ust. 13 Regulaminu. Przy ocenie nadmierności
kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w
szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z umową sprzedaży, wartość
Towaru zgodnego z Umową sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta
powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową
sprzedaży.
10.
Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany Towaru w rozsądnym czasie od chwili, w
której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności
Towaru z Umową sprzedaży.
11.
Koszty napraw lub wymiany Towaru ponosi Sprzedawca. Konsument jest obowiązany
udostępnić Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie w celu jego
odebrania, które odbywa się na koszt Sprzedawcy.
12.
Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z
Umową, Sprzedawca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy
lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
13.
Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy,
jeżeli Towar jest niezgodny z Umową sprzedaży, gdy:
a)
Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży;
b)
Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową sprzedaży;
c)
brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował
doprowadzić Towar do zgodności z Umową sprzedaży;
d)
brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe
obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy sprzedaży;
e)
z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi
on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych
niedogodności dla Konsumenta.
14.
Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy
sprzedaży, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową sprzedaży pozostaje do
wartości Towaru zgodnego z Umową sprzedaży. Zwrot należności powstałej wskutek
skorzystania z prawa obniżenia ceny następuje nie później niż w terminie 14 dni
o dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
15.
Sprzedawca może nie przyjąć oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy
sprzedaży, jeśli wykaże, że brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży jest
nieistotny.
16.
W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument niezwłocznie zwraca Towar
Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca cenę nie później niż w terminie 14
dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
17.
Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży Konsument
może składać w dowolnej formie. Preferujemy formę pisemną, gdzie pismo
reklamacyjne może być wysłane na adres Sprzedawcy, jak również w formie
elektronicznej na adres email: info@diagsfera.pl. Konsument ma możliwość
przesłania dokumentacji fotograficznej reklamowanego Towaru na adres poczty
elektronicznej Sprzedawcy.
18.
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w ciągu 14 dni od dnia jej przesłania.
19.
Konsument może skorzystać z pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
Podmiotem uprawnionym, właściwym dla Sprzedawcy jest Wojewódzki Inspektorat
Inspekcji Handlowej w Gdańsku, ul. Konopnickiej 4, 80-240 Gdańsk.
[Przedsiębiorcy]
20.
Sprzedawca zapewnia Dostawę Towaru pozbawionego wad. Sprzedawca jest
odpowiedzialny względem Przedsiębiorcy, jeżeli Towar ma wadę (rękojmia).
21.
Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie
stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru. Roszczenie o usunięcie
wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, licząc
od dnia stwierdzenia wady.
22.
Jeżeli Towar ma wadę, Przedsiębiorca może:
a)
złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba
że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy
wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma
zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę
albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad
lub usunięcia wad. Przedsiębiorca może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę
usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru
żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w
sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych
kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie
nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i
znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na
jakie narażałby Przedsiębiorcę inny sposób zaspokojenia.
b)
żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca
jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w
rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy. Sprzedawca
może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Przedsiębiorcy, jeżeli doprowadzenie do
zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę
jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do
zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Sprzedawca może
odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy
koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.
23.
Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży,
Przedsiębiorca może składać w dowolnej formie. Preferujemy formę pisemną, gdzie
pismo reklamacyjne może być wysłane na adres siedziby Sprzedawcy wskazany w § 1
ust. 13 Regulaminu, jak również w formie elektronicznej na adres email: info@diagsfera.pl.
Przedsiębiorca ma możliwość przesłania dokumentacji fotograficznej
reklamowanego Towaru na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy.
24.
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w ciągu 14 dni od dnia jej przysłania.
[Odpowiedzialność Sprzedawcy za brak zgodności treści cyfrowej z
umową]
25.
Sprzedawca dostarcza Konsumentowi Treść cyfrową dostarczaną na niematerialnym
nośniku niezwłocznie po zawarciu umowy, chyba że strony postanowiły inaczej.
26.
Treść cyfrową dostarczaną na niematerialnym nośniku uważa się za dostarczoną w
chwili, gdy Treść cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do
Treści cyfrowej lub pobranie Treści cyfrowej, zostały udostępnione Konsumentowi
lub fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które Konsument wybrał samodzielnie
w tym celu, lub gdy konsument lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp.
27.
Jeżeli Sprzedawca nie dostarczył Treści cyfrowej dostarczanej na niematerialnym
nośniku, Konsument wzywa go do ich dostarczenia. Jeżeli Sprzedawca nie
dostarczy Treści cyfrowej niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym
przez strony terminie, Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży.
28.
Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży bez wzywania do dostarczenia Treści
cyfrowej dostarczanej na niematerialnym nośniku, jeżeli:
a)
z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy
Treści cyfrowej lub
b)
Konsument i Sprzedawca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia Umowy sprzedaży
wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Treści cyfrowej miał istotne
znaczenie dla Konsumenta, a Sprzedawca nie dostarczył ich w tym terminie.
29.
Ciężar dowodu dostarczenia Treści cyfrowej dostarczanej na niematerialnym
spoczywa na Sprzedawcy.
30.
W razie odstąpienia przez Konsumenta od umowy, postanowienia ust. 48-51
Regulaminu stosuje się odpowiednio.
31.
Treść cyfrowa jest zgodna z Umową sprzedaży, jeżeli zgodne z Umową sprzedaży
pozostają w szczególności jej:
a)
opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność,
interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji;
b)
przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne Konsumentowi, o
którym Konsument powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i
który Sprzedawca zaakceptował.
32.
Ponadto, Treść cyfrowa, aby mogła zostać uznana za zgodną z Umowy sprzedaży,
musi:
a)
nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej tego
rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub
dobrych praktyk;
b)
występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność,
kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla
treści cyfrowej tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać,
biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone
przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego
imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca
wykaże, że:
– nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o
nim wiedzieć,
– przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem
warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w
porównywalny sposób,
– publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu
umowy;
c)
być dostarczana z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument
może rozsądnie oczekiwać;
d)
być zgodna z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione
Konsumentowi przez Sprzedawcę przed zawarciem Umowy sprzedaży.
33.
Konsument jest informowany o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń,
niezbędnych do zachowania zgodności Treści cyfrowej z Umową sprzedaży oraz
otrzymuje je przez czas:
a)
dostarczania Treści cyfrowej określony w umowie, na podstawie której
dostarczanie następuje w sposób ciągły, lub
b)
zasadnie oczekiwany przez Konsumenta, uwzględniając rodzaj treści cyfrowej i
cel, w jakim są wykorzystywane, oraz okoliczności i charakter umowy, jeżeli
Umowy sprzedaży przewiduje dostarczanie Treści cyfrowej jednorazowo lub
częściami.
34.
Jeżeli Konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji zgodnie z ust.
33 powyżej, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Treści
cyfrowej z Umową sprzedaży wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
a)
Konsument został poinformowany o aktualizacji i konsekwencjach jej
niezainstalowania;
b)
niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów
w instrukcji instalacji dostarczonej przez Sprzedawcę.
35.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Treści cyfrowej z
Umową sprzedaży w zakresie, o którym mowa w ust. 32 lub 33, jeżeli Konsument,
najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży został wyraźnie poinformowany, że
konkretna cecha Treści cyfrowej odbiega od wymogów zgodności z Umową sprzedaży
określonych w ust. 32 lub 33, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej
cechy Treści cyfrowej.
36.
Treść cyfrową Sprzedawca dostarcza w wersji, o której Konsument jest
informowany przed zawarciem Umowy sprzedaży.
37.
§ 7 ust. 7 Regulaminu stosuje się odpowiednio do integracji Treści cyfrowej,
tzn. połączenia Treści cyfrowej z elementami środowiska cyfrowego Konsumenta i
włączenie ich do tych elementów w celu zapewnienia zgodności z Umową sprzedaży.
38.
Sprzedawca ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności z Umową
sprzedaży Treści cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który
istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej
chwili. Domniemywa się, że brak zgodności Treści cyfrowej z Umową sprzedaży,
który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia Treści cyfrowej, istniał
w chwili ich dostarczenia. Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu
do stwierdzenia braku zgodności Treści cyfrowej z Umową sprzedaży, jeżeli brak
ten podstępnie zataił.
39.
Sprzedawca ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności z Umową
sprzedaży Treści cyfrowej dostarczanej w sposób ciągły, który wystąpił lub
ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową sprzedaży miały być dostarczane.
Domniemywa się, że brak zgodności Treści cyfrowej z Umową sprzedaży wystąpił w
tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
40.
Sprzedawca ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności z umową
Treści cyfrowej w zakresie uregulowanym w ust. 33 Regulaminu, który wystąpił w
czasie określonym w tym punkcie.
41.
Domniemania określone w ust. 38 i 39 nie mają zastosowania, jeżeli:
a)
środowisko cyfrowe Konsumenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi,
o których Sprzedawca poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed
zawarciem Umowy sprzedaży;
b)
Konsument, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem Umowy
sprzedaży o obowiązku współpracy ze Sprzedawcą, w rozsądnym zakresie i przy
zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu
ustalenia, czy brak zgodności Treści cyfrowej z Umową sprzedaży w odpowiednim
czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta, nie wykonuje tego
obowiązku.
42.
Jeżeli Treść cyfrowa jest niezgodna z Umową sprzedaży, Konsument może żądać
doprowadzenia do jej zgodności z Umową sprzedaży. Sprzedawca może odmówić
doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z Umową sprzedaży, jeżeli
doprowadzenie do zgodności Treści cyfrowej z Umową sprzedaży jest niemożliwe
albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Przy ocenie nadmierności
kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w
szczególności znaczenie braku zgodności Treści cyfrowej z umową oraz wartość
Treści cyfrowej zgodnych z Umową sprzedaży.
43.
Sprzedawca doprowadza Treść cyfrową do zgodności z Umową sprzedaży w rozsądnym
czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o
braku zgodności z Umową sprzedaży, i bez nadmiernych niedogodności dla
Konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane.
Koszty doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z Umową sprzedaży ponosi
Sprzedawca.
44.
Jeżeli Treść cyfrowa jest niezgodna z Umową sprzedaży, Konsument może złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
a)
doprowadzenie do zgodności Treści cyfrowej z Umową sprzedaży jest niemożliwe
albo wymaga nadmiernych kosztów;
b)
Sprzedawca nie doprowadził Treści cyfrowej do zgodności z Umową sprzedaży;
c)
brak zgodności Treści cyfrowej z Umową sprzedaży występuje nadal, mimo że
Sprzedawca próbował doprowadzić Treść cyfrową do zgodności z Umową sprzedaży;
d)
brak zgodności Treści cyfrowej z Umową sprzedaży jest na tyle istotny, że
uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umową sprzedaży bez uprzedniego
skorzystania ze środka ochrony określonego w § 7 ust. 42 i 43 Regulaminu;
e)
z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi
on Treści cyfrowej do zgodności z Umową sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez
nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
45.
Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy
sprzedaży, w jakiej wartość Treści cyfrowej niezgodnej z Umową sprzedaży
pozostaje do wartości Treści cyfrowej zgodnej z Umową sprzedaży. Jeżeli Umowa
sprzedaży stanowi, że Treść cyfrowa jest dostarczana w częściach lub w sposób
ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym Treść cyfrowa
pozostawała niezgodna z Umową sprzedaży.
46.
Sprzedawca może nie przyjąć oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy
sprzedaży, jeśli wykaże, że brak zgodności Treści cyfrowej dostarczanej w
zamian za zapłatę ceny z Umową sprzedaży jest nieistotny.
47.
Umowy sprzedaży Treści cyfrowych zawierane przez Sprzedawcę nie obejmują
działań Konsumenta polegających na dostarczanie Sprzedawcy lub wytwarzanie
przez Konsumenta innych treści.
48.
Sprzedawca może żądać zwrotu nośnika materialnego, na którym dostarczył Treść
cyfrową, w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o
odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Konsument zwraca nośnik niezwłocznie i na koszt
Sprzedawcy.
49.
Sprzedawca nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym Treść
cyfrowa były niezgodne z Umową sprzedaży, nawet jeżeli przed odstąpieniem od
umowy Konsument z nich faktycznie korzystał.
50.
Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej
Treści cyfrowej niezgodnej z Umową sprzedaży oraz Treści cyfrowej, której
obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od Umowy sprzedaży.
51.
Sprzedawca ma obowiązek dokonać zwrotu Konsumentowi ceny należnej wskutek
skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży lub obniżenia ceny
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia
Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży lub obniżeniu ceny. Sprzedawca
dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył
Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który
nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
52.
Sprzedawca może dokonać zmiany Treści cyfrowej, która nie jest niezbędna do
zachowania jej zgodności z Umową sprzedaży, tylko jeżeli Umowa sprzedaży tak
stanowi i jedynie z uzasadnionych przyczyn wskazanych w Umowie sprzedaży.
Sprzedawca nie może jednak dokonać zmiany Treści cyfrowej dostarczanej w sposób
jednorazowy. Wprowadzenie zmiany, nie może wiązać się z jakimikolwiek kosztami
po stronie Konsumenta. Sprzedawca ma obowiązek poinformować Konsumenta w sposób
jasny i zrozumiały o dokonywanej zmianie.
53.
Jeżeli zmiana, o której mowa w § 7 ust. 52 Regulaminu, istotnie i negatywnie
wpływa na dostęp Konsumenta do Treści cyfrowej lub korzystanie z niej,
Sprzedawca jest zobowiązany poinformować Konsumenta z odpowiednim wyprzedzeniem
na trwałym nośniku o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz
prawie, o którym mowa w § 7 ust. 52 Regulaminu. W tym przypadku Konsument może
wypowiedzieć Umowę sprzedaży bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30
dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli
poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana. Postanowienia § 7 ust. 48-52
Regulaminu stosuje się odpowiednio. Konsument nie może wypowiedzieć Umowy
sprzedaży, jeżeli Sprzedawca zapewnił Konsumentowi uprawnienie do zachowania,
bez dodatkowych kosztów, Treści cyfrowej zgodnej z Umową sprzedaży, w stanie
niezmienionym.
54.
Konsument może skorzystać z pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
Podmiotem uprawnionym, właściwym dla Sprzedawcy jest Wojewódzki Inspektorat
Inspekcji Handlowej w Gdańsku, ul. Konopnickiej 4, 80-240 Gdańsk.
55.
Postanowienia § 7 ust. 1-18 oraz ust. 25-53 Regulaminu stosuje się również do
Przedsiębiorcy Indywidualnego.
56.
Ilekroć w § 7 ust. 25-53 Regulaminu mowa jest o Umowie sprzedaży należy przez
to rozumieć umowę o dostarczanie Treści cyfrowej.
§ 8 Gwarancja
1.
Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez
producenta Towaru bądź dystrybutora.
2.
W wypadku Towarów objętych gwarancją informacja dotycząca istnienia i treści
gwarancji prezentowana jest na Stronie Internetowej Sklepu.
3.
Oświadczenie gwarancyjne określa obowiązki gwaranta i uprawnienia Klienta w
przypadku, gdy rzecz sprzedana nie ma właściwości określonych w tym
oświadczeniu, a ponadto zawiera podstawowe informacje o sposobie realizacji
uprawnień z gwarancji.
§ 9 Odstąpienie (Umowa sprzedaży, Umowa o dostarczanie treści
cyfrowych)
1.
Konsument, który zawarł Umowę sprzedaży może w terminie 14 dni odstąpić od niej
bez podawania przyczyny.
2.
Bieg terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży rozpoczyna się dla Umowy
sprzedaży, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje Towar – od objęcia Towaru w
posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż
przewoźnik, a w przypadku gdy Umowa sprzedaży obejmuje wiele Towarów, które są
dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie
ostatniego Towaru, partii lub części, dla pozostałych umów – od dnia ich
zawarcia.
3.
Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o
odstąpieniu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego
upływem.
4.
W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży jest ona uważana za niezawartą.
5.
Jeśli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim
Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
6.
Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu
wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt Dostawy Towaru do
Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od
Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez
Klienta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej.
7.
Jeżeli Konsument korzystający z prawa do odstąpienia od Umowy sprzedaży wybrał
sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób Dostawy oferowany
przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi
poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
8.
Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później
niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do
zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem
tego terminu.
9.
W wypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument ponosi tylko bezpośrednie
koszty zwrotu Towaru.
10.
Jeśli ze względu na swój charakter Towar nie może zostać w zwykłym trybie
odesłany pocztą, Sprzedawca informuje Konsumenta o kosztach zwrotu Towaru na
Stronie Internetowej Sklepu.
11.
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące
wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
12.
Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu
zapłaty, jakiego użył Konsument chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na
inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
13.
Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu
do Umów sprzedaży, w których Towarem jest rzecz nieprefabrykowana,
wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb.
14.
Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu
do Umów sprzedaży, w których Towarem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu.
15.
Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu
do Umów sprzedaży, w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub
wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
16.
Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu
do umów o świadczenie Usługi dodatkowej, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni
usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany
przez rozpoczęciem świadczenia Usługi dodatkowej, że po spełnieniu tego
świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od umowy, i przyjął to
do wiadomości.
17.
Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu
do Umów sprzedaży, w których Towarem jest rzecz, która po dostarczeniu, ze
względu na swój charakter, zostaje nierozłącznie połączona z innymi rzeczami.
18.
Prawo odstąpienia nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów o
dostarczanie treści cyfrowych na niematerialnym nośniku, za które Konsument jest
zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli spełnianie świadczenia przez Sprzedawcę
rozpoczęło się za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został
poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu przez
Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a
Sprzedawca przekazał Konsumentowi potwierdzenie wyrażenia przez Konsumenta ww.
zgody na Trwałym nośniku.
19.
Postanowienia § 9 Regulaminu stosuje się również do Przedsiębiorcy
Indywidualnego.
§ 10 Usługi nieodpłatne
1.
Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów, drogą elektroniczną nieodpłatne usługi:
a)
Formularz kontaktowy;
b)
Newsletter;
c)
Prowadzenie Konta Klienta;
d)
Zamieszczanie opinii.
2.
Usługi wskazane w § 10 ust. 1 Regulaminu świadczone są 7 dni w tygodniu, 24
godziny na dobę.
3.
Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz
sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług, o czym poinformuje
Klientów w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu.
4.
Usługa formularza kontaktowego polega na umożliwianiu wysłania wiadomości do
Sprzedawcy za pomocą formularza umieszczonego na Stronie Internetowej Sklepu.
Rezygnacja z usługi formularza kontaktowego możliwa jest w każdej chwili i
polega na zaprzestaniu wysyłania wiadomości do Sprzedawcy za pośrednictwem ww.
formularza.
5.
Usługa newslettera polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę na adres poczty
elektronicznej wiadomości zawierających informacje o nowych usługach lub
produktach. Newsletter przesyłany jest przez Sprzedawcę do wszystkich Klientów,
którzy zapisali się do tej usługi zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie
newslettera dostępnym na https://diagsfera.pl/newsletter-regulamin/.
6.
Usługa prowadzenia Konta Klienta dostępna jest po dokonaniu Rejestracji na
zasadach opisanych w Regulaminie i polega na udostępnieniu Klientowi
indywidualnego panelu w ramach Strony Internetowej Sklepu, który umożliwia
Klientowi dokonywanie szeregu czynności bez konieczności każdorazowego
wprowadzania danych w formularzach, w tym zwłaszcza składanie zamówień na
podstawie danych przypisanych do Konta Klienta, śledzenie stanu realizacji
zamówień złożonych za pośrednictwem Konta oraz historii takich zamówień,
zgłaszanie zwrotów (składanie oświadczeń o odstąpieniu od Umowy sprzedaży),
edytowanie danych przypisanych do Konta Klienta.
7.
Klient, który dokonał Rejestracji może zgłosić żądanie usunięcia Konta Klienta,
przy czym może ono zostać usunięte w terminie do 14 dni od zgłoszenia żądania.
8.
Usługa zamieszczania opinii polega na umożliwieniu Klientom publikacji na
Stronie Internetowej Sklepu indywidualnych i subiektywnych wypowiedzi Klienta
dotyczących Towarów. Regulamin dodawania opinii dostępny jest na stronie:
https://diagsfera.pl/regulamin-dodawania-opinii/.
9.
Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług
nieodpłatnych, w przypadku działania przez Klienta na szkodę Sprzedawcy, tj.
prowadzenia działalności reklamowej innego przedsiębiorcy lub produktu;
działalności polegającej na zamieszczaniu treści niezwiązanych z działalnością
Sprzedawcy; działalności polegającej na zamieszczaniu treści nieprawdziwych lub
wprowadzających w błąd, jak również w przypadku działania na szkodę innych
Klientów, naruszenia przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy
zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych jest uzasadnione
względami bezpieczeństwa, w szczególności przełamywaniem zabezpieczeń Strony
Internetowej Sklepu lub innymi działaniami hakerskimi. Zablokowanie dostępu do
Konta Klienta i usług nieodpłatnych z wymienionych przyczyn trwa przez okres
niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do
Konta Klienta i usług nieodpłatnych. Sprzedawca zawiadamia Klienta o
zablokowaniu dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych drogą elektroniczną
na adres podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym.
10.
Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z usług
nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. Reklamacja
może być złożona w formie elektronicznej. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient
winien zawrzeć opis zaistniałego problemu. Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie
później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i udziela Klientowi
odpowiedzi.
§ 11 Zgłaszanie zagrożenia lub naruszenia praw
1.
W przypadku, gdy Klient lub inna osoba lub podmiot uzna, iż treść publikowana
na Stronie Internetowej Sklepu narusza ich prawa, dobra osobiste, dobre
obyczaje, uczucia, moralność, przekonania, zasady uczciwej konkurencji,
know-how, tajemnicę chronioną prawem lub na podstawie zobowiązania, może
powiadomić Sprzedawcę o potencjalnym naruszeniu.
2.
Sprzedawca powiadomiony o potencjalnym naruszeniu, podejmuje niezwłoczne
działania mające na celu ustalenie istotnych okoliczności potencjalnego naruszenia
i w razie powstania takiej konieczności usuwa ze Strony Internetowej Sklepu
treści będące przyczyną naruszenia.
§ 12 Ochrona danych osobowych
Administratorem Twoich danych jest DiagSfera Daniel Hinz. z siedzibą w
Godziszewie, ul. Osiedlowa 6, NIP 5922132149, Regon 220786964. Dane Klientów
przetwarzane są w celu prowadzenia Sklepu Internetowego (prowadzenia konta i
realizacja zamówień) oraz w celach marketingowych, w tym do przesyłania
komunikacji marketingowej (jeżeli Klient wyrazi na to zgodę). Klient może
zawsze cofnąć zgodę na komunikację marketingową. Klient ma także prawo: dostępu
do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz
przenoszenia, sprzeciwu wobec przetwarzania danych, a także złożenia skargi
dotyczącej przetwarzania danych. Więcej informacji o ochronie danych osobowych
w Sklepie Internetowym można znaleźć na https://diagsfera.pl/zasady-przetwarzania-danych/
§ 13 Rozwiązanie umowy (nie dotyczy Umów sprzedaży)
1.
Zarówno Klient, jak i Sprzedawca mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą
elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem
zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem ww. umowy oraz
postanowień poniżej.
2.
Klient, który dokonał Rejestracji rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą
elektroniczną, poprzez wysłanie do Sprzedawcy stosownego oświadczenia woli,
przy użyciu dowolnego środka komunikacji na odległość umożliwiającego
zapoznanie się Sprzedawcy z oświadczeniem woli Klienta (np. samodzielne usunięcie
Konta Klienta, wycofanie zgody na przesyłanie newslettera).
3.
Sprzedawca wypowiada umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez
wysłanie do Klienta stosownego oświadczenia woli na adres poczty elektronicznej
podany przez Klienta podczas Rejestracji. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o
prowadzenie Konta Klienta musi zostać wysłane w terminie 14 dni przed planowaną
datą usunięcia Konta Klienta.
4.
Sprzedawca ma prawo wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną
w trybie natychmiastowym w przypadku naruszenia przez Klienta postanowień
Regulaminu oraz w przypadku, gdy Klient – pomimo skierowania do niego wezwania
– nie zaprzestanie naruszeń w wyznaczonym terminie.
§ 14 Postanowienia końcowe
1.
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego
wykonania umowy, lecz w przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi
Przedsiębiorcami innymi niż Przedsiębiorcy Indywidualni Sprzedawca ponosi
odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach
rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta będącego takim Przedsiębiorcą.
2.
Treść Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na
nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony Internetowej Sklepu.
3.
W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży lub umowy
świadczenia usług drogą elektroniczną strony będą dążyły do rozwiązania sprawy
polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na
gruncie Regulaminu jest prawo polskie.
4.
Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych
procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów
uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Mogą nimi być w
szczególności rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji
Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów pod adresem https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma
internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i
przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).
5.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu. Zmiana Regulaminu wchodzi w
życie w terminie 7 dni od opublikowania na Stronie Internetowej Sklepu.
Sprzedawca poinformuje Klienta na 7 dni przed wejściem w życie nowego
Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą
elektroniczną. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu
obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem
umowy zgodnie z postanowieniami § 13 Regulaminu.
6.
Umowy ze Sprzedawcą zawierane są w języku polskim.
7.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.01.2023 r.